Apr 12, 2012

Kontroversi Melodi Buang Dira Abu Zahar | Respon Dira Abu Zahar

Kontroversi Dira Abu Zahar Gaduh di Bar | Dira Pijak Kepala | Assalamualaikum dan salam sejahtera buat anda semua, di sini saya ingin kongsikan kontroversi dira abu zahar di mana dikatakan beliau telahpun dibuang oleh pihak melodi dari menjadi pengacara Melodi untuk tahun 2012 ini....


“Minta Maaf, saya tidak boleh memberi sebarang kenyataan langsung berkaitan isu penggantungan daripada mengacara program Melodi dan tentang kejadian tempoh hari” — Dira.
Melodi Buang Dira Abu Zahar
Dibawah selain artikel preview komen beliau tetang pergaduhan di pusat hiburan baru ini ikuti berita Melodi buang Dira Abu Zahar.

Adira Dibuang Melodi

Minggu lepas peminat industri hiburan tempatan kecoh bercerita dan berteka teki siapakah pengaracara yang bergaduh di pusat hiburan baru ini.
Baru-baru ini juga seebuah akhbar tabloid melaporkan seorang pengacara rancangangosip popular dikatakan menyerang seorang wanita yang sedang meraihkan majlis harijadi rakannya di situ dengan mijak muka mangsa tersebut dengan kasut tummit tinggi.
Akibat tindakan pengacara wanita terbabit yang juga bergelar pelakon dan pernah membintangi beberapa siri drama serta telefilem bersama beberapa rakannya menyebabkan magsa yang berusia 2o’an cedera dikepala dan menerima rawatan di Hospital Ampang.
Meskipun pernah dipaparkan di Utusan Malaysia sebelum ini penafian Dira sebagai yang didakwa, namun nama Dira terus dikaitkan. Malah, laporan polis turut dibuat  oleh si mangsa yang menyebut nama Dira (ianya tersebar di alam maya). Dengan itu penfian Dira tempoh lalu tidak di endahkan malah banyak pihak membuat spekulasi bahawa memang benar itu adalah kerja si pengacara tersebut.
Baru-baru ini di ABPBH 2011 wartawan Khadijah Ibrahim telah ternampak kelibat Dira Abu Zahar lalu menemubual ringkas artis wanita tersebut untuk mendapatkan jawapan bagi kes yang dituduh/difahamkan bergaduh di pusat hiburan seperti diatas dan terbaru tentang Dira dibuang Melodi.
Setelah disoal, berikut adalah jawapan Dira :-
Minta maaf, saya tidak boleh memberikan sebarang kenyataan penggantungan saya oleh Melodi dan isu lepas (tuduhan gaduh di pusat hiburan).
Pihak pengurusan tidak membenarkan saya mengeluarkan sebarang kenyataan sekarang kerana ia masih dalam siasatan. Tunggulah, apabila sudah bersedia pasti saya akan tampil beri kenyataan kepada media — Dira
Memahami natijah yang cuba disampaikan oleh Dira, beliau yang dalam keadaan tersepit, Khadijah (wartawan) tidak berani untuk menjolok sarang sarang tebuan dan terus menyoal kerana takut kesabaran Dira hilang.

Komen Adira Gaduh di Pusat Hiburan ( Utusan )

Saya tidak tahu kenapa nama saya dikaitkan dengan perkara ini. Dna kalau boleh saya juga tidak mahu membrikan apa-apa komen berkaitan perkara ini.
Apa yang pasti jika insiden ini berlaku semalam (1 april 2012), saya ada bersama anak sedang membeli belah malam itu, jadi tidak mungkin wanita terbabit adallah saya — Dira Abu Zahar
Apabila Dira bernai membuat pengakuan seperti itu, kita yang tidak berada di tempat kejadian pasti percaya malah akan melahirkan perasaan simpati kena beliau dijadikan bahan gosip.
Namun sehari selepas kenyataan beliau di Utusan Malaysia, wanita yang didakwa menjadi mangsa sepakan Dira sihingga mendatangkan keceraan dimulut dan hidungnya itu tampil di blog sambil menunjukkan laporan polis yang dibuat. Dengan bukti jelas yang diberikan tersebut,Dira pasti menerima impak kerana baru sahaja menafikan bahawa itu bukan beliau sekerasnya.
Sewaktu temubual ringkas bersama Dira di ABPBH 8 April 2012. Dira menekankan beliau tidak boleh membuat poengakuan mahupun penafian buat masa ini.
Tanyalah apa sahaja soalan, kalau boleh jawab saya jawab. Kalau tidak, maaf ya. Berkaitan soalan itu, sekali lagi saya minta maaf kerana mendapat arahan dari pihak pengurusan agar tidak memberi sebarang kenyataan  — Dira Abu Zahar




EmoticonEmoticon