Jan 11, 2014

Doa Penerang Hati Untuk Mudah Belajar dan Menghafal

Doa Penerang Hati Untuk Mudah Belajar dan Menghafal |Assalamualaikum dan salam sejahtera buat anda semua yang sudi datang ke blog saya di sini saya ingin berkongsi dengan anda satu informasi berkaitan dengan doa penerang hati untuk memudahkan belajar serta untuk menghafal.Entri kali ini saya tulis khas untuk mereka yang masih lagi belajar di sekolah rendah,sekolah menengah, univerisiti dan semua orang yang masih dahagakan ilmu pengetahuan di dunia ini.

Sudah 2 tahun saya meninggalkan alam persekolahan tapi tak pernah pon baca ayat atau doa penerang hati supaya mudah untuk kita belajar dan menghafal serta mengingat. Sebab saya dulu di sekolah malas belajar sikit so jangan tiru perangai saya ok, nasib la boleh sambung belajar jugak dalam malas-malas tu pon Allah masih sayangkan saya dan beri result spm yang boleh tahan ok dari tak ok tu.

Baiklah tanpa membuang masa yang panjang lagi saya akan kongsikan di sini Doa Penerang Hati Untuk Mudah Belajar dan Menghafal .


Bacaan Doa Penerang hati untuk Memudahkan Belajar serta Menghafal dana bahasa Rumi atau Melayu.

DOA PENERANG HATI

"Ya Allah jadikanlah aku dikalangan orang-orang yang apabila memandang bahan bacaan dengan sekali pandangan maka mereka sudah menghafal kandungan dalamnya , memahaminya , mengamalkannya dan menyampaikannya. 

Ya Allah sesungguhnya aku menyimpankan kepadaMu apa-apa yang telah Kau ajarkan kepadaku maka kembalikanlah ia kepadaku ketika aku memerlukannya dan janganlah Engkau melu

 pakannya."

Amalkan doa ini 3 kali sebelum mula belajar ketika selepas solat,
Tips : Jaga solat 5 waktu, hormat ibubapa dan guru serta menjaga pandangan dsb.


Jom Baca Tentang Solat Hajat


EmoticonEmoticon